in

Jonathan Nyepa Catat Rekod Peribadi 200m

Jonathan Nyepa Catat Rekod Peribadi 200m
Kredit: Bernama

Jonathan Nyepa Catat Rekod Peribadi 200m

Atlet pecut kebangsaan Jonathan Nyepa mencipta kejutan apabila mengungguli saingan 200 meter (m) Terbuka Olahraga Malaysia 2018 yang berlangsung Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.

Lebih manis, catatan masa 21.10 saat (s) yang dicatatnya itu untuk merangkul pingat emas merupakan catatan peribadi terbaiknya, memadam masa 21.18s yang direkodkannya sebelum ini.

Pingat perak dimenangi atlet Terengganu, Abdul Wafiy Roslan yang merakam 21.24s sementara raja pecut Asia Tenggara, Khairul Hafiz Jantan membawa pulang gangsa selepas sekadar mencatat 21.27s.

“Saya sangat berpuas hati kerana ia adalah catatan terbaik saya meskipun pada awalnya saya tidak meletakkan apa-apa harapan kerana masih lagi letih selepas acara 100m semalam (Jumaat).

“Rekod terbaik saya sebelum ini 21.18s dan untuk membuat catatan 21.10 dalam keadaan fizikal yang tidak begitu cergas adalah sesuatu yang di luar jangkaan saya.

“Saya bermula agak lambat tetapi bila memasuki 100m terakhir saya hanya fikir mahu menamatkan saingan dengan cepat,” katanya kepada pemberita selepas acara itu pada hari Sabtu.

Pada aksi 100m yang berlangsung pada hari Jumaat, atlet kelahiran Sarawak berusia 22 tahun itu berjaya meraih pingat perak dengan kepantasan 10.40s ketinggalan di belakang atlet Sri Lanka Vinoj Suranjaya De Silva yang memenangi emas dengan catatan 10.27s.

Sementara itu, bagi kategori wanita pula menyaksikan ratu pecut negara, Zaidatul Husniah Zulkifli memastikan pingat emas menjadi miliknya selepas merekodkan kepantasan 23.74s untuk menewaskan rakan senegara S.Komalam Shally (perak) dan Shereen Samson Vallabouy (gangsa) selepas masing-masing mencatat 24.38s dan 24.63s.

S4S: BN Sarawak Harus Berdiri Sendiri, Jangan Sertai PH

[Video] S4S: BN Sarawak Harus Berdiri Sendiri, Jangan Sertai PH

Remaja Meninggal Dunia Selepas Terjatuh Dari Jambatan Darul Hana

Remaja Meninggal Dunia Selepas Terjatuh Dari Jambatan Darul Hana